COMERCIALITZACIÓ


 La comercialització

El departament comercial de l`empresa

Les empreses s’organitzen en departaments. Un d’aquests departaments, el comercial, es el responsable de la gestió de la distribució i la venda del producte.

El màrqueting

El màrqueting es l’estudi de les relacions que s’estableixen entre les necessitats que cobreixen els productes que volen vendre i el mercat al qual van destinats. El mercat d’un determinat producte es format i potenciat. Tots ells van dirigits al pla de màrqueting.

La logística

Les empreses, per ser competitives, han de tenir en compte alguns elements basics com la qualitat del producte i el preu. Això depèn directament del procés de fabricació. Però també es molt important, per la seva repercussió en el preu final del producte, el control dels estocs, tant de les primeres matèries con  els productes acabats, i una distribució eficaç; ràpida i amb el mínim cost. Per fer arribar el productes al consumidor, cal disposar del mitja de transport concret, de tot un sistema racional d’emmagatzematge  i de centres de distribució.

L’emmagatzematge

El magatzem es l’espai que les empreses destinen a disposar-hi les mercaderies acabades i preparades per el seu transport i la seva comercialització posterior.

L’emmagatzematge i el sistema “just in time” (just a temps)

Algunes empreses amb practiquen el sistema anomenat “just a temps” que consisteix a proveir les primeres matèries just al moment que es necessiten i, fins i tot, a descarregar-les al costat mateix de les maquines que les han de transformar. Igualment les mercaderies acabades no entren al magatzem.





El codi de barres

El codi de barres és un sistema internacional d’identificació automàtica dels productes. Aquests sistema permet:

-          Saber en tot moment l’estoc del magatzem.

-          Regular ordenadament de manera automàtica el moviment de mercaderies dins del magatzem.

-          Identificar el producte i conèixer-ne les característiques.

A més, es molt útil als establiments comercials, que facilita la feina del personal encarregat de la caixa.



L’aparició del comerç i el transport

El sistema de transport de mercaderies es van començar a desenvolupar amb l’aparició del comerç, en el neolític. Pel que fa al transport per terra, el gran descobriment va ser la roda aplicada al carro estirat per animals. De fet, aquest ha estat bàsicament l’únic sistema important que va existir fins a l’aparició del ferrocarril a principis del segle XIX.




La xarxa bàsica de distribució

Integren infraestructures ben coordinades per tal que els productes es puguin traslladar d’un punt a un altre amb el màxim de facilitat, seguretat i rapidesa.

Els mitjans de transport

Per la distribució, tant de les primeres matèries o els productes semielaborat com els productes fabricats, hi ha diferents mitjans de transport, per l’aire, com per terra i per mara, rius i llacs.

El transport combinat

El transport combinat s’ha desenvolupat en les darreres dècades. Aquest tipus de transport, utilitza diversos  mitjans sense descarregar la mercaderia. Així , per exemple, es pot carregar la mercaderia en un camió, aquets pot entrar en un vaixell transbordador (ferri) i marxar després cap al punt de destinació sense necessitat de tocar el material transportat.


Els contenidors

Els contenidors son caixes metàl·liques grosses de forma paral·lelepipèdica de mides i sistemes d’ancoratge normalitzats, que s’acoblen perfectament tant per ser apilats als magatzems, que poden ser a l’aire, com per se transportats amb vaixells, trens o camions.


Transports especials per carretera

Hi ha determinats carregues que requereixen vehicles especials. Aquest es el cas del transport d’objectes de gran volum, com turbines o altres elements de les centrals elèctriques, bigues i estructures per a la construcció de ponts, grans maquines per a la construcció o material ferroviari.


Tipus de mercaderies








No hay comentarios:

Publicar un comentario